Logopedické a špeciálnopedagogické krúžky vhodné pre predškolákov 

 PODRADENSTVO A OSVETA

na školský rok 2025/2026 pripravujeme (ešte nie je možné prihlasovať sa):

Rozprávkové ušká

Špeciálnopedagogický a logopedický krúžok pre rozvoj komunikačnej schopnosti pre predškolákov. Krúžok reprodukcie príbehov vypočutých, prečítaných rozprávok, riekaniek, hľadanie rozdielov.

Krúžok je určený pre predškolákov pred nástupom do školy, s odloženou školskou dochádzkou, aj pre deti s poruchou vývinu jazyka a reči. Deti sa naučia reprodukovať príbeh rozprávky, porozumieť textu pomocou spoločného čítania, tým vnímajú a rozvíjajú senzorické vnímanie - sluchové a zrakové, sluchovú i zrakovú pamäť, slovnú zásobu, rozvíjanie gramatického citu, trénovanie naratívnych zručností a pred čitateľskú gramotnosť.

Logopedický krúžok zameraný na tréning jazykových schopností podľa metodiky Tréning fonematického uvedomovania podľa Eľkonina. Krúžok je výhradne len pre deti predškolského veku, deti po 5. roku, vyžadujúce skupinovú logopedickú podporu a aj pre deti s odkladom povinnej školskej dochádzkyDeti sa najskôr naučia porozumieť štruktúre hovorených slov (hovoríme, že sa naučia počuť zvuky slovami ) a potom sa dozviete, ako možno tieto zvuky opísať. Napríklad iba vtedy, keď deti pochopia, že slovo pes má tri hlásky P-E-S, dozvedia sa, že slovo pes možno označiť pomocou písmen p-e-s.  Pre malé deti je ťažké pochopiť, že slovo had je kratšie ako slovo dážďovka. Aby deti vedeli, z čoho slová pozostávajú, používame ilustratívne modelovanie, odkazujeme na zvuky s farebnými žetónmi a deti tvoria slová zo žetónov. Postupne sa naučia počuť zvuky slovami aj bez pomoci žetónov. Napríklad hlavná dĺžka rozširuje zvuky slovami, hlavná slabika rozdeľuje slová na slabiky atď. V prípade záujmu poskytneme viac informácií o tejto metóde.

Tréning fonematického uvedomovania podľa Eľkonina

Logopedický krúžok pre predškolákov poskytne pre dieťa fonematickú difereciáciu a fonematické uvedomovanie zároveň gramatickú správnosť vyjadrovania slov, porozumenie významov slov, viet a textov. Krúžkom rozvíjame u dieťaťa spôsobilosti pre neskoršie učenie sa čítať a písať.

                                KUPREV pre predškolákov                                                                   KUPOZ       


Na kurz máme certifikát

Kuprev je primárne preventívny program pre deti predškolského veku, ktorý vypracovala klinická psychologička PhDr. Pavla Kuncová. Program rešpektuje špecifiká vývinového obdobia dieťaťa. Je hravý, u detí je veľmi obľúbený. Určený je deťom od 4. rokov do začiatku povinnej školskej dochádzky.

Program KUPREV je vhodný najmä pre:
• deti s odkladom povinnej školskej dochádzky,

deti s poruchami pozornosti a hyperaktivitou,

• deti s PAS,

• deti s VJP - vývinovou jazykovou poruchou,
• bilingválne deti,
• deti s  intelektom v hraničnom pásme,
• všetky deti, ktoré chcú rodičia pripraviť na vstup do školy bez ťažkostí.

Program KUPREV je zameraný na orientáciu dieťaťa vo svete a pomáha dieťaťu:
• upevniť si orientáciu vlastnej osoby, miesta a času,
• získať sociálnu a informačnú orientáciu,
• rozvíjať rečové schopnosti, 
•zažiť bezproblémový štart povinnej školskej dochádzky (deti, ktoré program absolvujú nemávajú adaptačné ťažkosti pri nástupe do školy),
• podnecovať zdravý vývin jeho osobnosti,
• bezproblémovo sa začleniť do ľudskej spoločnosti.

Kurz je zostavený pre dvojicu rodiča a dieťa, pozitívne sa  tento vzťah prehlbuje. Inštrukcie, potrebné materiály a rady dostávajú rodič s dieťaťom u nás v centre približne raz za mesiac (podľa individuálneho pracovného tempa dieťaťa). Rodičia sa v priebehu programu naučia, ako pracovať s dieťaťom v súvislosti tréningu budúcej školskej práce.

Na kurz máme certifikát

Kuprev je program vytvorený klinickou psychologičkou PhDr. Pavlou Kuncovou. Je určený pre deti s ADHD, pre deti pomalé, neurotické a dyslektické ( vhodné aj pre deti s hraničným intelektom ) vo veku 8 – 12 rokov. Tento program rozvíja zrakové a sluchové vnímanie, zrakovú a sluchovú pamäť, schopnosť koncentrácie pozornosti, vyjadrovacie schopnosti, logické myslenie, posilňuje sociálne a emotívne cítenie, vzťah medzi rodičom a dieťaťom.

Program KUPOZ umožňuje:

• zrýchlenie psychomotorického  tempa,
• ustálenie pozornostného výkonu,
• zlepšenie komunikácie medzi dieťaťom a rodičom,
•  stanovenie pravidelného pracovného režimu,
•  zlepšenie emocionálneho naladenia a zmena prístupu k práci,
• zážitok úspechu a zvýšenie vedomia vlastnej ceny u dieťaťa,
• odbúranie časového stresu, celkové zlepšenie školského výkonu.

Postupy terapie

V spolupráci s rodičom a dieťaťom. Rodič pracuje s dieťaťom denne 15 min. po dobu 15 týždňov.
V dohodnutom časovom intervale dochádza dieťa s rodičom k terapeutovi na kontrolu a zhodnotenie tréningu, na usmernenie rodiča v ďalších postupoch a na konzultáciu prípadných problémov. Pre úspešnosť programu je nevyhnutná podpora rodiča pracovať s dieťaťom každý deň.